Agrotuning 2006/2007

Ten dział powstał z myślą o swobodnym wygłaszaniu wrażeń, opinii, przesądów i uprzedzeń.

Zdjęcie

VW golf III / kliknij
/INTERIA.PL
Z dniem dzisiejszym rozpoczynamy, więc plebiscyt na najbardziej obciachowy, "agrotjuningowy" pojazd, jaki spotkać można na naszych drogach. Jeżeli uważacie, że dana opinia jest błędna, niepoprawna i stronnicza, lub jesteście właścicielami któregoś z przedstawionych aut to bardzo nam przykro, że kupiliście sobie złe auto, nie macie gustu i poczucia humoru. Tak czy inaczej będziemy piętnować kompleksy, drwić z bezguścia i obnażać głupotę.

Oto nasze propozycje do miana "top of agrotuning" 2006/2007. Żeby nie było, pokusiliśmy się o przeprowadzenie krótkiej sondy wśród pięćdziesięciu, losowo wybranych kierowców. Oto cztery, najczęściej powtarzające się tuningowane auta, na widok których, większość kierowców ma problemy z opanowaniem odruchów wymiotnych:

Reklama

VW Golf serii 2 i 3.

Golf III najczęściej przerabiany

Gdyby zrobić sondę i postawić pytanie, jaki samochód jest najczęściej poddawany modyfikacjom, z pewnością golf III generacji znalazłby się w ścisłej czołówce. czytaj więcej

Zdjęcie

VW golf II / kliknij
/INTERIA.PL
Doświadczeni osiemnastolatkowie i dyskotekowo rozgarnięte panienki zgodnie twierdzą, że jest to 8 cud świata. Problem w tym, że większość z nich nigdy nie jeździła żadnym innym samochodem i w swym rozwoju (także tym motoryzacyjnym) zatrzymała się na początku lat dziewięćdziesiątych. Dwójka w Niemczech zdobyła już miano "drogowego chwasta", trójka powoli do niego dorasta. Mimo to, w Polsce, wciąż golfa uważa się za najlepszy z możliwych wybór. Przedpotopowa technika (w dużej mierze dosłownie, sporo aut przyjechało do nas po powodzi w 97 roku) i oryginalne postrzeganie kwestii komfortu. Dla młodzieży jest to niekwestionowany król. No cóż, trochę słaby ten tron biorąc pod uwagę: ceny, posuniętą w latach konstrukcję i śladowe ilości wyposażenia.

BMW seria 3 e36

Testujemy używane: BMW 3 (e36)

Spoglądając na samochód można się sporo dowiedzieć o jego właścicielu. Czy jesteś spokojny, oszczędny, praktyczny... czy przywiązujesz wagę do tego jak Cię postrzegają, a może wolisz raczej pozostać anonimowym. O tym wszystkim jest w stanie powiedzieć nam Twoje auto. czytaj więcej

Zdjęcie

BMW e36 / kliknij
/INTERIA.PL
Gdyby nie to auto, producenci plastikowy naklejek, akwariowych neonów, końcówek wydechów czy głośników o średnicy komina elektrowni Opole już dawno wyjechaliby do Angli zmywać naczynia. Opinia o właścicielach tunngowanych trójek jest łagodnie mówiąc kiepska. Auto kojarzy się z miłośnikami siłowni w sportowych "pasiakach" i poziomem IQ odwrotnie proporcjonalnym do mocy silnika. Stereotyp auta niezawodnego i solidnego kontrastuje ze statystykami TUVu plasującymi "trójkę" daleko za podobnymi konstrukcjami francuskimi czy włoskimi. Tylny napęd i mocne silniki to niepodważalna zaleta. Problem w tym, że "młodzi gniewni" nie bardzo wiedzą, "z czym to się je" i notorycznie siłują się swoimi autami z drzewami, latarniami i przystankami autobusowymi. Aluminiowe nakładki na pedały i szpanerskie dywaniki z ryglowanej folii kuchennej to konieczność - w przeciwnym wypadku, słoma z butów brudziła by tapicerkę...

Zobacz, skąd się biora stereotypy:

Opel Calibra

Testujemy używane: Opel calibra

Samochód, o którym mowa, mimo że od zakończenia jego produkcji minęło niespełna dziewięć lat, zdążył już "załapać się" do elitarnego klubu pojazdów kultowych. Jeździli nim wszyscy. czytaj więcej

Zdjęcie

Opel calibra / kliknij
/INTERIA.PL
Etatowy pojazd bywalców dyskotek i "miszczuf kjerownicy" w wieku 17-22 lata. Twardo zawieszony, z przednim napędem i podstawowymi silnikami od betoniarek, koniecznie wykastrowanymi instalacją LPG. W swoich czasach obiekt pożądania większości motoryzacyjnych maniaków, dzisiaj dostępny po cenie makulatury. Większość jest w stanie wskazującym na rozbicie. Części najtaniej kupować na kilogramy, ceny niektórych (np. uszczelki drzwi) potrafią zwalić z nóg. Wpieniają: słabe światła mijania i komfort na poziomie ogrodowych taczek. Plus za duży bagażnik - minus za krawędź załadunku na wysokości pępka. Dobre wyposażenie mocniejszych wersji przeważnie już nie działa, lub popsuje się w najbliższym czasie. Ładnie utrzymane egzemplarze zdecydowanie warte są polecenia, niestety 85% z dostępnych na rynku, błagalnym wzrokiem, prosi się o remont lub kasację. W cywilizowanych krajach (np. Niemcy) samochody przechodzą już w kolekcjonerskie ręce. Na złomowiska - fakt - nie trafiają, bo wywozi się je po prostu do Polski.

Następne propozycje:

VW Corrado

Opel Kadett

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: Agrotuning 2006/2007

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 2,

przeczytane przez: 21 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony