Autostrady w Polsce służą obcym interesom. Prawda czy fałsz?

​Kilka lat temu dopuściliśmy się na lamach poboczem.pl pewnej prowokacji. Napisaliśmy mianowicie "list" od rzekomego czytelnika, oburzonego forsowaniem przez rząd budowy autostrad przecinających kraj z zachodu na wschód.

Zdjęcie

. /
.
/
Autostrada  A2 to podporządkowanie Polski Niemcom!

Ze zdumieniem przyjmuję entuzjazm polskojęzycznych mediów, wychwalających rząd Donalda Tuska z powodu otwarcia stu kilometrów autostrady A 2 i zachwycających się prezydentem Bronisławem Komorowskim, który łaskawie raczył przybyć na tę uroczystość. Zresztą samolotem. Może się pomylił i myślał, że... czytaj więcej

"Ze zdumieniem przyjmuję entuzjazm polskojęzycznych mediów, wychwalających rząd Donalda Tuska z powodu otwarcia stu kilometrów autostrady A2 (...) Wypada zastanowić się, dlaczego tak intensywnie buduje się akurat drogi prowadzące do naszej zachodniej granicy? (...) Ułatwianie Niemcom dostępu do naszych prasłowiańskich ziem  wpisuje się w głęboko przemyślany plan podporządkowania Polaków potężnemu zachodniemu sąsiadowi. Czy naprawdę powinno nam zależeć, aby ludzie pokroju Eriki Steinbach [ówczesnej kontrowersyjnej szefowej tzw. Związku Wypędzonych - przyp. red.] (...) mogli szybko i wygodnie dojeżdżać dziś do Łodzi, a w przyszłości do Warszawy i dalej, na wschód? (...) Stan polskich dróg był naszą najlepszą obroną przed teutońską ekspansją, skuteczniejszą niż jakiekolwiek linie okopów i zasieków. Pytam: komu to przeszkadzało? Komu tak bardzo zależy na oddaniu resztek autentycznie polskiej gospodarki w obce ręce?" - pytał oburzony patriota, oskarżając rządzących, że działają wbrew polskiej racji stanu.Fałszywka została opublikowana i na autora "listu" posypały się gromy. Uznano go za, powiedzmy to wprost, kompletnego kretyna. Krytyka była tak gremialna i ostra, że doszliśmy do wniosku, iż chyba faktycznie przesadziliśmy, zbytnio odrywając się od rzeczywistości.

Minęło 5 lat i okazało się, że jeszcze raz, wbrew biblijnym mądrościom, okazaliśmy się prorokami we własnym kraju. Oto wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, przemawiając z trybuny sejmowej, oznajmił, cytujemy za serwisem parlamantarny.pl, że "poprzedni gabinet skupiał się na budowie dróg prowadzących z zachodu na wschód", co - jego zdaniem - "odpowiadało interesom bardziej naszych sąsiadów a nie interesom RP."

Reklama

Często jeździmy autostradą A4, korzystamy również z A2 i widzimy, że panuje tam ogromny ruch, którego źródło w zdecydowanej większości stanowią pojazdy z polskimi rejestracjami. Wiadomo poza tym, że priorytet dla budowy tych dróg wiązał się z organizacją przez Polskę i Ukrainę piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 r. Wydawałoby się zatem, że teza, iż oba wspomniane szlaki służą obcym interesom jest absurdalna i spotka się z takim samym odporem, jak niegdysiejszy "list czytelnika". I faktycznie, bardzo wielu komentatorów nie zostawia na wiceministrze suchej nitki. Nieliczni próbują odnieść się do sprawy merytorycznie. Niektórzy dowcipkują ("To już nawet są autostrady pierwszego i drugiego sortu?"... "A nie wystarczy tej A4 obrócić o kąt prosty do pozycji północ-południe?") lub ironizują ("Dzięki autostradzie A2 nasi rodacy mogą szybciej dojechać do pracy na zachód"...

"I bardzo dobrze. Wreszcie jest rząd który dba o Polaków a nie Niemców. Brawo. Wysadzić te autostrady w powietrze! My Polacy będziemy jeździli furmankami po polnych, naszych pięknych drogach"). Nie brakuje jednak i głosów poparcia dla poglądów wiceszefa resortu infrastruktury i budownictwa: 

Cytat

Zamiast budować autostrady północ - południe, dzięki którym rozwijałyby się stocznie i porty morskie, a kraje które nie mają dostępu do morza mogłyby z nich korzystać, a my na tym zarabiać i rozwijać biznes morski, to buduje się autostrady tranzytowe dla Niemców i Rosjan

"PO tylko wspierała trasy Niemcy- wschód, a nie myślała o tych z Katowic aby mogli autostradą pojechać nad morze. Albo o tych z 3-Miasta chcących pojechać w góry."

"Autostrady A2 i A4 to niemiecki łącznik transportowy Niemiec z Rosją, Białorusią i Ukrainą wybudowane za pieniądze polskich podatników i oddane za darmo prywatnej firmie, aby zarabiała na poborze opłat..."

"Drogi w Polsce między wschodem a zachodem to drogi wbrew Polakom gdzie jeden wart drugiego. Budowanie nowych i dobrych połączeń to woda na młyn ruskiej hegemonii w Europie, pierwsze uderzenie na Polskę aby ich tanki ruskie mogły rozjeżdżać Polskę i niszczyć ją za pieniądze, które Polska musi zapłacić zabierając je Polakom w postaci niskich zarobków i pensji."  (Jak widać ten komentator widzi zagrożenie dla Ojczyzny bardziej ze wschodu niż z zachodu).

"W końcu ktoś na to wpadł. Trzeba było od razu o tym myśleć. Wschód i południe jeździłyby z kontenerami do naszych portów i kwitłby interes. A tak co mamy? Cały wschód co zjeżdża A2 i A4."
"A4 akurat się przydaje - całe Podkarpacie wali do Krakowa. To, że służy to interesom Niemców, to oczywiste, tranzyt z Ukrainy na A4 to standard. Niemcy muszą mieć dobre połączenie z nowo odbitym krajem."

"Zamiast budować autostrady północ - południe, dzięki którym rozwijałyby się stocznie i porty morskie, a kraje które nie mają dostępu do morza mogłyby z nich korzystać, a my na tym zarabiać i rozwijać biznes morski, to buduje się autostrady tranzytowe dla Niemców i Rosjan. A2 i A4 są potrzebne, ale w obrębie kraju, dalej do wschodniej granicy już bym ich nie budował. Powinniśmy patrzeć na rozwój własnego kraju, a nie stać się państwem kolonialnym i niewolnikami UE."
I tak dalej, i tak dalej... Następnym razem mocno się zastanowimy, nim sięgniemy po jakąś z pozoru niewinną dziennikarską prowokację. A nuż bowiem znów coś wyprorokujemy?

(MO)

 


Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: Autostrady w Polsce służą obcym interesom. Prawda czy fałsz?

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 562,

przeczytane przez: 24 120 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony