Czarny humor Policji. Jak myślisz, czy to zadziała?

Trwa policyjna akcja "Znicz". Do końca weekendu na drogach można spodziewać się wzmożonych kontroli.

Zdjęcie

Jak co roku tysiące uzbrojonych w radary i alkomaty funkcjonariuszy stara się zapewnić bezpieczeństwo osobom wybierającym się na groby bliskich /Fot. Maciej Stawski /East News
Jak co roku tysiące uzbrojonych w radary i alkomaty funkcjonariuszy stara się zapewnić bezpieczeństwo osobom wybierającym się na groby bliskich
/Fot. Maciej Stawski /East News

Jak co roku tysiące uzbrojonych w radary i alkomaty funkcjonariuszy stara się zapewnić bezpieczeństwo osobom wybierającym się na groby bliskich. Chociaż część zmotoryzowanych rodaków sceptycznie podchodzi do tego typu przedsięwzięć trudno nie zauważyć, że właśnie w okresie Wszystkich Świętych na drogi wyjeżdża największa liczba tzw. "niedzielnych", niedoświadczonych kierowców. Wielu z nich porusza się niesprawnymi pojazdami, co w połączeniu z szybko zapadającym zmrokiem, nieodpowiedzialnymi pieszymi i kapryśną aurą sprzyja drogowym tragediom.

By akcja przyniosła oczekiwane skutki konieczne jest dotarcie do jak najszerszego kręgu kierowców. W tym względzie policji przychodzą z pomocą media. Niestety wyblakłe hasła typu "zwolnij i żyj" czy "prędkość zabija" na nikim nie robią już dziś wrażenia. Uzmysłowienie kierowcom zagrożeń związanych z poruszaniem się samochodem w tym trudnym okresie nie jest łatwe.

Reklama

Zdjęcie

Zamiast jednak wykupywać miejsca reklamowe, Komenda Główna Policji swoje przesłanie dla zmotoryzowanych umieściła w dziale... nekrologów! /
Zamiast jednak wykupywać miejsca reklamowe, Komenda Główna Policji swoje przesłanie dla zmotoryzowanych umieściła w dziale... nekrologów!
/
Tym większe gratulacje należą się Komendzie Głównej Policji, która - by zapewnić odpowiedni wydźwięk medialny tegorocznej akcji - podjęła współpracę z  agencją reklamową. W jej wyniku powstał niecodzienny, lecz bardzo wymowny w swojej formie projekt.

Kierowcy mogli dowiedzieć się o tegorocznej akcji "Znicz" za sprawą jednej z gazet. Zamiast jednak wykupywać miejsca reklamowe, Komenda Główna Policji swoje przesłanie dla zmotoryzowanych umieściła w dziale... nekrologów!

Trzymamy kciuki, by niekonwencjonalne, okraszone szczyptą czarnego humoru, podejście do tematu przyniosło spodziewany efekt.

Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że po zakończeniu tegorocznej akcji, przy drogach przybędzie mniej krzyży, niż w latach ubiegłych. Niestety, póki co, niewiele na to wskazuje. Tylko w środę i czwartek na drogach zginęło już 15 osób. To najtragiczniejsza statystyka od trzech lat.

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony