Czy buspasy zachęcą do seksu i prokreacji? Możliwe

​W Poznaniu radni zastanawiają się nad przyznaniem zmotoryzowanym rodzinom z co najmniej trójką dzieci prawa do korzystania z wytyczonych na ulicach buspasów.

Zdjęcie

Buspas w Rzeszowie /Fot. Maciej Goclon  /East News
Buspas w Rzeszowie
/Fot. Maciej Goclon /East News
Wiele osób uznało ten pomysł za absurdalny twierdząc, że jeżeli władze miasta chcą prowadzić politykę prorodzinną powinny inwestować w przedszkola, żłobki, place zabaw, zapewnić tanie obiady w szkolnych stołówkach itp. Są to jednak przedsięwzięcia skomplikowane i kosztowne. Rozdanie przepustek na buspasy nie wiązałoby się z żadnymi wydatkami, a przysporzyłoby włodarzom stolicy Wielkopolski popularności. Przynajmniej w niektórych kręgach. Stanowiłoby nagrodę za wysiłek związany z rodzeniem, utrzymaniem i wychowywaniem latorośli, a jednocześnie zachęcało do prokreacji. Można przypuszczać, że zirytowani ulicznymi korkami kierowcy natychmiast zabraliby się do płodzenia potomstwa.

Cytat

Buspasy mają służyć usprawnieniu komunikacji publicznej. Pierwszym wyłomem było wpuszczenie na nie taksówek, a później pojazdów policji i straży miejskiej

Trzeba tylko rozwiązać kilka problemów organizacyjno-technicznych. Na przykład rozstrzygnąć, czy buspasami mogłaby podróżować tylko rodzina w komplecie czy również w okrojonym składzie? Wyobraźmy sobie, że mama zostaje w domu z chorym synem, a tata z dwiema córeczkami jedzie na basen. Czy zapłaci mandat? A może wystarczy, że przedstawi zaświadczenie lekarskie?

Zdjęcie

Trzeba tylko rozwiązać kilka problemów organizacyjno-technicznych. Na przykład rozstrzygnąć, czy buspasami mogłaby podróżować tylko rodzina w komplecie czy również w okrojonym składzie? /Fot. Adam Stępień /Reporter
Trzeba tylko rozwiązać kilka problemów organizacyjno-technicznych. Na przykład rozstrzygnąć, czy buspasami mogłaby podróżować tylko rodzina w komplecie czy również w okrojonym składzie?
/Fot. Adam Stępień /Reporter

Reklama

Mówi się, że wszystkie dzieci są nasze. Owszem, ale nie obejdzie się zapewne bez wożenia ze sobą dokumentów dowodzących, że rzeczywiście jesteśmy rodziną wielodzietną i nie pożyczyliśmy trójki siedzących w aucie małolatów od sąsiada. Posiadanie potomstwa nie jest już odnotowywane w dowodach osobistych, przedszkolaki nie mają legitymacji, zatem w razie kontroli prawdopodobnie niezbędne będzie przedstawienie aktów urodzenia. Ale to drobiazgi. Liczy się szczytna idea...

Nie zaznaczono żadnej odpowiedzi !

Kto powinien mieć prawo do jazdy po buspasach?

  • 51%
  • 3%
  • 4%
  • 4%
  • 8%
  • 1%
  • 8%
  • 2%
  • 19%
głosów: 4057

Buspasy mają służyć usprawnieniu komunikacji publicznej. Pierwszym wyłomem było wpuszczenie na nie taksówek, a później pojazdów policji i straży miejskiej, ale jak każdy przywilej budzą zakusy różnych grup nacisku. Po rodzinach wielodzietnych przyjdzie kolej na niepełnosprawnych, osoby uhonorowane różnymi miejskimi odznaczeniami, bezrobotnych jadących na rozmowy z pracodawcami, samotne matki itp.

 Chyba, że słynący z pragmatyzmu poznańscy rajcy posłuchają propozycji jednego z internautów i postanowią, że buspasy będą dostępne wyłącznie dla autobusów i samochodów osobowych o wartości ponad 100 tysięcy złotych. Dla tych ostatnich oczywiście za stosowną, miesięczną opłatą...    

Tekst nadesłał zalogowany czytelnik o nicku Clackson

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

Autor:

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: Czy buspasy zachęcą do seksu i prokreacji? Możliwe

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 4,

przeczytane przez: 20 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony