Dziury. Poufna instrukcja

Czy widzieliście kiedyś, jak się łata dziury w polskich drogach? Jasne, że tak, to przecież codzienny widok. Na pewno też, przynajmniej na początku, byliście zszokowani stosowaną przy tej pracy technologią.

Zdjęcie

  Pracownik merytoryczny A wsypuje z worka do ubytku masę wypełniającą, po czym wyrównuje ją wstępnie lewą nogą, a potem poprawia prawą
  Pracownik merytoryczny A wsypuje z worka do ubytku masę wypełniającą, po czym wyrównuje ją wstępnie lewą nogą, a potem poprawia prawą
Ale spokojna głowa, nie ma tu mowy o jakiejkolwiek przypadkowości czy partaninie. Wszystko odbywa się według ściśle określonych, sprawdzonych długą praktyką procedur, których tradycja sięga czasów cara Mikołaja III. Jesteśmy przekonani, że gdzieś w przepastnych szafach dyrekcji od dróg spoczywa szczegółowy opis sposobu postępowania z ubytkami w asfalcie. Na podstawie własnych, wieloletnich obserwacji, spróbowaliśmy odtworzyć ten dokument...

Instrukcja naprawy przestrzennych uszkodzeń nawierzchni jezdni

Reklama

(poufne, tylko do użytku służbowego)

1. Podstawowy zespół interwencyjno-naprawczy składa się z trzech osób: kierownika oraz dwóch pracowników merytorycznych.

2. Po przybyciu na miejsce kierownik dokonuje organoleptycznej oceny wielkości uszkodzenia.

3. W przypadku dziur mniejszych (do 50 cm w wymiarze poziomym i 10 centymetrów w pionowym) do jej usunięcia stosuje się metodą uproszczoną, opisaną w punkcie 4.

4. Pracownik merytoryczny A wsypuje z worka do ubytku masę wypełniającą, po czym wyrównuje ją wstępnie lewą nogą, a potem poprawia prawą. Po upływie 5 sekund, niezbędnych dla związania masy z podłożem, pracownik merytoryczny B sprawdza lewą nogą jej konsystencję, a następnie wyrównuje powierzchnię łopatą.

W celu ułatwienia zrozumienia opisanej wyżej procedury do niniejszego opisu słownego dołączamy film instruktażowy.

5. W przypadku ubytków przekraczających gabaryty określone w punkcie 3., zespół naprawczy składa się z kierownika, jego zastępcy oraz 3-5-osobowej brygady merytorycznej. Ubytki uzupełnia się gorącą masą asfaltopodobną z mobilnego zestawu naprawczego. Po wlaniu masy do wnętrza ubytku powierzchnię wyrównuje się łopatami oraz deską, a na koniec posypuje się piaskiem i zabezpiecza słupkami ostrzegawczymi.

Film instruktażowy przedstawiający procedurę z pkt. 5. znajduje się jeszcze w fazie przetargu, który ma wyłonić jego wykonawcę.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów, oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

Autor:

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: Dziury. Poufna instrukcja

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 89,

przeczytane przez: 133 osoby Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony