​ITD zrobi kierowcom nowego Facebooka? Dlaczego nie?!

Inspekcja Transportu Drogowego postanowiła pójść z duchem czasu i zrobić dobrze kierowcom. Już wkrótce każdy zmotoryzowany otrzyma od urzędników swój szczęśliwy numerek, którym będzie się mógł logować do nowego portalu społecznościowego...

Zdjęcie

Sieć fotoradarów niczym społecznościowa może zbliżać ludzi /Stanisław Kowalczuk /East News
Sieć fotoradarów niczym społecznościowa może zbliżać ludzi
/Stanisław Kowalczuk /East News

Podobnie, jak w przypadku Naszej Klasy, najciekawszym elementem nowego internetowego serwisu dla kierowców będzie galeria zdjęć. Nie macie jednak co liczyć, na roznegliżowane fotki koleżanek z ogólniaka. Zamiast tego, będziecie jednak mogli sprawdzić, który z fotoradarów przyłapał was ostatnio na przekroczeniu prędkości...

Projektowany system jest światowym ewenementem, ale - jeśli trochę pogłówkować - może się też okazać hitem na skalę Facebooka. O jakich jeszcze "funkcjonalnościach" powinni pomyśleć inspektorzy ITD?

Po pierwsze - jak w przypadku każdego serwisu komercyjnego - trzeba się skupić na "modelu biznesowym". Oczywiście wszyscy wiemy, że chodzi o to, by wyciągnąć kasę od zmotoryzowanych. Przy obecnej liczbie fotoradarów i kierowców standardowe rozwiązania stosowane w sklepach internetowych - przelewy online - mogą jednak nie wystarczyć. Wzorem sieci komórkowych proponujemy więc usługę abonamentową lub - popularny zwłaszcza wśród młodzieży - mix.

W przypadku abonamentu kierowca powinien otrzymywać swój unikalny numer konta tak, by móc złożyć w swoim banku zlecenie stałe. Płacąc miesięcznie - dajmy na to - 200 zł przez kolejne cztery tygodnie mielibyśmy do wyjeżdżenia 30 km/h ponad obowiązujące limity prędkości. Pulę można by  rozbić np. na dwa lub trzy zdjęcia, w zależności od tego, jaką prędkość zarejestrowały fotoradary. W przypadku przekroczenia kwoty abonamentu, w naszym profilu pojawiałaby się e-faktura informująca nas, jaką kwotę należy dopłacić. Za terminowe wpłaty kierowca otrzymywałby "bonusy" w postaci dodatkowych km/h.

Ciekawym rozwiązaniem byłby również "mix". Proponujemy, by przy doładowaniu konta kwotą powyżej tysiąca złotych kierowcy przedłużali okres ważności wpłaty na kolejne sześć miesięcy. Tutaj jednak trzeba by się podzielić zyskami z operatorami sieci komórkowych. Zgodnie ze współczesnymi standardami, o wyczerpaniu się wpłaconej kwoty użytkowników powinien informować SMS.

Skoro już rozwiązaliśmy podstawową kwestię - głównego źródła przychodów - pomyślmy nad pozyskaniem dodatkowych użytkowników, czyli o elementach "społecznościowych". Te zagwarantują nam zainteresowanie reklamodawców - żadna z firm produkująca radia CB czy części zamienne nie pogardzi taką bazą klientów!

Postulujemy, by każdy kierowca - choćby po wpisaniu numerów rejestracyjnych - miał możliwość dodawania do swojego profilu znajomych. Dzięki temu liczba wejść do serwisu zdecydowanie wzrośnie - nic nie ucieszy cię w poniedziałkowy poranek bardziej, niż wiadomość, że szef czy wredny "kolega z pracy" dostał właśnie 500-złotowy mandat!

Kolejną niezbędną funkcjonalnością jest możliwość komentowania wykonanych przez fotoradary zdjęć. Większość zmotoryzowanych pań chciałaby przecież usłyszeć od koleżanki, że nowa szminka pasuje do koloru karoserii, lub że fryzura ślicznie mieni się brokatem we fleszu lampy błyskowej.

Przydatną aplikacją byłaby też zakładka o nazwie "moje miejsca". System - z automatu - powinien przypinać "pineski" do elektronicznej mapy w miejscach, w których dany kierowca uchwycony został przez radar. Zdjęcie z aktualną datą idealnie nadałoby się do wnerwiania siedzących w pracy znajomych faktem, że wyskoczyliśmy właśnie na urlop do Sopotu czy Zakopca.

Przydałby się również element rywalizacji. W naszym kraju nie brakuje ludzi majętnych, których stać na samochody kosztujące ponad 100 tys. zł. Czymże dla nich będzie wyłożenie 500 zł w zamian za pierwsze miejsce w bloczku o nazwie "Największe przekroczenia prędkości"?

Proponujemy też, by inspektorzy ITD ułatwili spokrewnionym kierowcom świętowanie urodzin czy imienin. Zamiast np. wybierać się do szwagra na proszony obiad, można by mu zasponsorować fotoradarowy karnet w wysokości - dajmy na to 300 zł - do wyjeżdżenia w okresie kolejnych trzech miesięcy.

Nie można też zapominać o elementach rozrywki. Proponujemy więc utworzenie bloczka z "newsami" informującego użytkowników, które ze sławnych i bogatych osobowości życia publicznego przyłapane został dziś przez fotoradar.

Furorę robiłyby też zapewne "fleszowe" gierki, w których użytkownicy musieliby trafić laserowym miernikiem prędkości w pędzącą limuzynę służbową ministra Nowaka lub jak najdłużej blokować rozklekotaną policyjną Kią próbujące przedrzeć się w stronę stolicy BMW posła Kurskiego.

A wy, macie jeszcze jakieś pomysły na kolejne funkcjonalności w portalu Inspekcji Transportu Drogowego? 

PS.

Reklama

Jeśli przedstawiciele ITD potrzebowaliby wsparcia, redakcja poboczem.pl służy pomocą. Stworzyliśmy od podstaw niejeden internetowy serwis, z którego zyski wypychają kieszenie zachodnim korporacjom. W zamian liczymy jedynie na odznaczenia "Zasłużeni dla Bezpieczeństwa na Polskich Drogach" i - rzecz jasna - na jakiś rabacik w abonamencie...

 Paweł Rygas

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: ​ITD zrobi kierowcom nowego Facebooka? Dlaczego nie?!

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 119,

przeczytane przez: 178 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony