​"Krokodylki" apelują: Pokochajmy fotoradary! Za 4 miliony złotych!

Nie tylko klimat się ociepla. O ocieplenie swojego wizerunku starają się także różnego rodzaju urzędy i instytucje państwowe. Jak się dowiadujemy, z takim pomysłem wystąpiła właśnie Główna Inspekcja Transportu Drogowego, która chce przekonać społeczeństwo, że "krokodylki" i ich działalność są cool. I nieważne, że to słowo w języku angielskim kojarzy się bardziej z chłodem niż z przyjemnym ciepełkiem...

Zdjęcie

Ocieplanie wizerunku ITD w 2006 r. Na zdjęciu kontrola drogowa z udzialem Miss Świata Unnur Birna Vilhjalmsdottir /Stefan Maszewski /Reporter
Ocieplanie wizerunku ITD w 2006 r. Na zdjęciu kontrola drogowa z udzialem Miss Świata Unnur Birna Vilhjalmsdottir
/Stefan Maszewski /Reporter

Tak czy inaczej trzeba przyznać, że punkt wyjścia do wspomnianej akcji jest niezły. Już teraz przecież wielu kierowców ogarnia fala gorąca na widok wycelowanego w ich kierunku obiektywu fotoradaru. W innych krew się gotuje, gdy biorą do rąk przesyłkę z wezwaniem do zapłacenia mandatu. Od czasu do czasu do opinii publicznej trafiają też informacje o jakże ludzkich zachowaniach pracowników drogowej inspekcji. Tu ktoś wybrał się służbowym samochodem na przejażdżkę z dziewczyną, tam pobaraszkował z niewiastą, dyżurującą na poboczu w stringach i ażurowej koszulce, gdzie indziej dziennikarze przyłapali szefa GITD, gdy pędził służbowym wozem ulicami stolicy, nie zważając na ograniczenia prędkości, pokazując, że w gruncie rzeczy równy z niego gość, taki jak my wszyscy...      

Przyczółki już zatem są, ale tu chodzi nie o incydentalne, dość przypadkowe zdarzenia, lecz o frontalny atak ciepłem. Tak, aby jego powiew dotarł do każdego zmotoryzowanego obywatela, sprawiając, że poczuje on nieodpartą sympatię do czuwających nad naszym bezpieczeństwem funkcjonariuszy.

Reklama

GITD ma w planach spoty telewizyjne i audycje radiowe, sponsorowane artykuły prasowe, konferencje itp. Podobno chce przeznaczyć na ocieplanie 4 mln zł, także z funduszy unijnych, i szuka obecnie specjalistycznej firmy, która przygotuje szczegółową strategię kampanii promocyjnej.

Cytat

Skoro jest cyklon Betty i tajfun Joe, to dlaczego miałoby nie być fotoradaru Zbyszek czy Magda? "Wiesz, Baśka cyknęła mi fotkę, jechałem osiemdziesiątką w zabudowanym...". Czyż nie brzmi to ciepło?

Cztery bańki to sporo kasy i szkoda byłoby wydać ją, ograniczając się do PR-owej rutyny. Dlatego postanowiliśmy podsunąć kilka oryginalniejszych pomysłów. Zacząć należałoby od zlecenia uznanemu projektantowi mody opracowania nowych wzorów uniformów inspektorów ITD. Mundur od Armaniego? Czemu nie, stać nas chyba na to. W razie czego groszem sypnie Bruksela. Następnym krokiem winno być zatrudnienie na stanowiskach rzeczników prasowych różnych szczebli młodych, atrakcyjnych kobiet, co sprawi, że Inspekcja będzie częściej pokazywana w głównych programach informacyjnych i to bez konieczności wydawania pieniędzy na kosztowne spoty.

Nie zaznaczono żadnej odpowiedzi !

Jak wydać 4 mln zł, by ocieplić wizerunek ITD i fotoradarów?

  • 30%
  • 23%
  • 3%
  • 10%
  • 34%
głosów: 1042

Jednym z celów kampanii promocyjnej ma być przekonanie kierowców, by zechcieli płacić mandaty za pośrednictwem Internetu. Tylko jak to zrobić, skoro samemu jest się słabo obecnym w sieci, zwłaszcza w serwisach społecznościowych? Ożywienia wymaga profil ITD na fejsie. Ostatnie wpisy: "Rekutacja aplikantów" (gdzieś zapodziało się "r"), "Kontrole stanu technicznego autobusów za pomocą MSK" itp. Co za nuda! Trudno się dziwić, że fanpejdż ITD dorobił się dotychczas zaledwie 283 lajków. To dużo, dużo mniej niż wynosi liczba pracowników Inspekcji.

Ciekawych postów jest jak na lekarstwo. Zwróciliśmy uwagę jedynie na propozycję dla masochistów: zdjęcie zatytułowane "Kamera w jednym z nieoznakowanych radiowozów". Od 7 grudnia ubiegłego roku na "polubienie" tej fotki zdecydowała się tylko jedna osoba. Niewykluczone zresztą, że przez pomyłkę. Albo na polecenie służbowe.

Uwaga - "krokodylki" będą mogły strzelać!

I oto szykuje się kolejny skandal. Bez większego rozgłosu, można wręcz rzec, że cichcem, wchodzi w życie nowa ustawa, regulująca stosowanie tzw. środków przymusu bezpośredniego i broni palnej. czytaj więcej

Poważnym wyzwaniem jest ocieplenie wizerunku ustawianych przy drogach i nadzorowanych przez ITD fotoradarów (tylko prosimy bez żartów, że najłatwiej uczynić to za pomocą wełny mineralnej lub styropianu!). Tu zaczęlibyśmy od poprawy ich prezencji. I tak jest lepiej od chwili, gdy kolor szary został zastąpiony weselszym, żółtym. Co szkodzi jednak, by pójść dalej i zindywidualizować wygląd owych "budek dla sępów", rozpisując międzynarodowy (kolejny powód, by wystąpić o dotację z Unii) konkurs wśród młodych, ambitnych artystów-plastyków? W niektórych miejscowościach dizajnerskie słupy i obudowy fotoradarów, sygnowane nazwiskami znanych twórców, byłyby zapewne największą lokalną atrakcją turystyczną. Na tym nie koniec - można by pójść dalej, nadając poszczególnym przydrożnym stanowiskom pomiaru prędkości imiona własne, tak ja czynią to meteorolodzy w odniesieniu do zjawisk atmosferycznych. Skoro jest cyklon Betty i tajfun Joe, to dlaczego miałoby nie być fotoradaru Zbyszek czy Magda? "Wiesz, Baśka cyknęła mi fotkę, jechałem osiemdziesiątką w zabudowanym...". Czyż nie brzmi to ciepło?

Zdjęcie

. /Piotr Matusewicz /Reporter
.
/Piotr Matusewicz /Reporter

ITD od czasu do czasu przeprowadza różnego rodzaju akcje: "Dzień bez mandatu", "Bezpieczny autokar" itp. I tu też mamy pomysł: a gdyby tak choćby raz w roku fotoradary fotografowały losowo samochody i kierowców, jeżdżących zgodnie z przepisami? Takie zdjęcie, wysokiej jakości, ładnie oprawione, z podziękowaniami za bezpieczną jazdę i osobistą dedykacją od szefa GITD, stanowiłoby miłą pamiątkę do powieszenia na ścianie. I powód do ciepłego myślenia o "krokodylkach" i ich sprzęcie...

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: ​"Krokodylki" apelują: Pokochajmy fotoradary! Za 4 miliony złotych!

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 177,

przeczytane przez: 265 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony