Niemcy obrażają Polaków
Miłość między narodami polskim i niemieckim kwitnie w najlepsze. Ostatnio pozbyliśmy się nawet szlabanów granicznych (po raz pierwszy w historii zrobiliśmy to wspólnie i o przyzwoitej porze) poróżnić nie były nas w stanie ani, zburaczałe polskie kartofle, ani nawet podburzani przez Erice S. emeryci-niewiniątka domagający się zwrotu "zagrabionego" przez nas majątku.
Właśnie te ostatnie znajdziemy w reklamie, którą jedna z niemieckich firm bukmacherskich zachęca do obstawiania wyniku meczu Polska-Niemcy. Twórcy spotu, po raz kolejny wykorzystali stereotyp Polaka złodzieja (wcześniej uczyniła to sieć sklepów Media Markt) - Niemcom, którzy zmierzają najwyraźniej na mecz do Klagenfurtu ginie po drodze samochód.
Cóż, co do tego, że nasi rodacy masowo wywozili z Niemiec nie zawsze swoje samochody, nikt nie ma wątpliwości. Czasy się jednak zmieniają a żerowanie na stereotypach raczej nie służy wzajemnym stosunkom. Zresztą w wypadku tej nacji odwoływanie się do przeszłości to stąpanie po kruchym lodzie...
Tak czy inaczej, między innymi za sprawą takich właśnie reklam, za naszą zachodnią granicą wciąż funkcjonuje jeszcze hasło "Jedź do Polski - twoje auto już tam jest". Ponieważ na sercu leży nam rozwój turystyki i promocja naszego kraju proponujemy lepsze: "Jedź do Polski - wracaj na stare śmieci." A dokładniej po śmieci, które wysypałeś do naszych lasów...
PR
***
Redakcja serwisu Poboczem.pl nie ponosi odpowiedzialności za wyrażane w komentarzach słowa (a także czyny) osobników, których IQ i poczucie humoru nie pozwoliło na przyswojenie treści artykułu...
Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem
Reklama
Masz ciekawy temat? Coś Cię drażni? Chcesz coś zmienić?
Napisz do nas