Polskie władze wycelowały w Volkswagena!

W centrali Volkswagena w Wolfsburgu zapaliło się czerwone światło. Otóż za wyjaśnianie afery dieselszwindel wzięły się polskie władze!

Zdjęcie

Volkswagen znalazł się na celowniku... /AFP
Volkswagen znalazł się na celowniku...
/AFP
Brawo Volkswagen.  Nie obchodzą go te "eko durnoty"

Dawno, dawno temu studenci uczelni technicznych, w sytuacji, gdy obliczenia projektowe lub wyniki pomiarów, dokonywanych w trakcie badań laboratoryjnych, nijak nie chciały dopasować się do oczekiwań wykładowców, stosowali tzw. współczynnik utajony. I wszystko grało. czytaj więcej

Polska Agencja Prasowa opublikowała specjalną depeszę dotyczącą skoordynowanej, zaplanowanej na szeroką skalę akcji, w którą zostały zaangażowane dwa ministerstwa i kilka innych urzędów. Postanowiliśmy przetłumaczyć ją z języka urzędowego na polski.

- Polskie urzędy badają już kwestie związane z manipulowaniem przez Volkswagena pomiarem emisji spalin z silników Diesla. W poniedziałek minister środowiska Maciej Grabowski zorganizował międzyresortowe spotkanie w tej sprawie - poinformowała PAP rzeczniczka MŚ Katarzyna Pliszczyńska.

Czytaj: "Było spotkanie. Nikt nie chciał się tym zająć, zwalali jeden na drugiego".

Jak ustalili uczestnicy rozmów - przedstawiciele resortu środowiska, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwa Gospodarki, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska - podległy MIR Transportowy Dozór Techniczny już 23 września zwrócił się do Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z wnioskiem o podanie liczby pojazdów z wadliwym oprogramowaniem wprowadzonych na rynek polski.

Czytaj: "Na szczęście okazało, że ktoś już wcześniej się sprawą zajął. To znaczy zajął na tyle, ile mógł, czyli zadzwonił do Volkswagena: - Ej chłopaki, dużo sprzedaliście w Polsce tych silników, bo CEPiK niby jest, ale słabo działa i nie mamy jak sprawdzić?"


TDT zamierza też wystąpić do swojego niemieckiego odpowiednika Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), który dokonał homologacji pojazdów wyprodukowanych przez VW dla całej Unii Europejskiej, z wnioskiem o udzielenie informacji o ważności homologacji i podjęcie stosownych działań wynikających z prawodawstwa unijnego.

"Zadzwonimy też do Niemiec. Nawet już wiemy gdzie, tylko szukamy tłumacza. Wiecie, jak ktoś zna niemiecki to już dawno siedzi w Reichu..."

Uczestnicy spotkania zgodzili się również, że dane zebrane przez Transportowy Dozór Techniczny pozwolą ocenić Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy mogło dojść w tej sprawie do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli tak, będzie to skutkowało wszczęciem formalnego postępowania.

"Na spotkaniu była pełna zgoda, że skoro ktoś już się wychylił z tym telefonem do Volkswagena, to niech się z tym bawi dalej. A pozostali zajmą się naprawdę ważnymi sprawami, jak wybory"


- Z uwagi na ogólnoeuropejski charakter sprawy kluczowe jest zaangażowanie odpowiednich instytucji UE, co zwiększy tempo i efektywność jej wyjaśnienia. W związku z wniesieniem sprawy przez Komisję Europejską do porządku obrad najbliższej Rady ds. Konkurencyjności (1 października), minister środowiska skoordynuje przygotowanie polskiego stanowiska w tej sprawie - powiedziała Pliszczyńska.

"Ale w sumie to wiecie... W CEPiKu nie sprawdzimy, wezwać wszystkich kierowców Volkswagenów i Skód w dieslu na badanie też nie możemy, bo by gospodarka stanęła. Poza tym nie mamy jak zmierzyć emisji tlenków tego czegoś tam. Przecież samochody z wyciętymi filtrami DPF na legalu przechodzą przeglądy przecież. Dlatego poza tymi telefonami to będziemy tylko uśmiechać się do kamer, a wyniki dochodzenia weźmiemy (tzn. skoordynujemy) sobie z Komisji Europejskiej."




Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: Polskie władze wycelowały w Volkswagena!

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 85,

przeczytane przez: 3346 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony