W Polsce nie możesz puścić kierownicy

Przeczytałem ostatnio na Interii artykuł o projekcie Unii Europejskiej dotyczącym drogowych pociągów. Ideą jego jest, by jadące autostradami samochody łączyły informatycznie się w "pociągi", którym przewodzi specjalny pojazd, prowadzony przez zawodowego kierowcę.

To on przejmuje kontrolę nad wszystkimi autami, decydując zarówno o prędkości, jak i ew. skrętach kierownicą.

Zdjęcie

Zamiast elektroniki są na jezdni specjalne koleiny
To wszystko brzmi rewolucyjnie, ale... w Polsce taki system już funkcjonuje i nawet autostrad do tego nie trzeba.

Reklama

Dziekujezaa4.plWyjeżdżasz na drogę krajową i maksymalnie po kilku kilometrach trafiasz na kolumnę tirów, której nie można wyprzedzić, bo co chwila na przeciwnym pasie jedzie taka sama kolumna, albo jest teren zabudowany, skrzyżowanie do Pierdyszewa, stacja benzynowa lub górka.

Aby więc nie ryzykować swoim cennym życiem, jedziesz miedzy tirami z prędkością ekonomiczną 90 km/h, ignorując, tak jak one, wszelkie tereny zabudowane i ograniczenia do 70 km/h. Różnica jest tylko taka, że nie możesz puścić kierownicy, ale to szczegół bo oszczędność na paliwie i emisji CO2 jest.

Zdjęcie

Jeden z polskich drogowych pociągów
/poboczem.pl

Chociaż polscy naukowcy też już podeszli do problemu puszczania kierownicy w czasie jazdy i wymyślili, że zamiast elektroniki będą na jezdni specjalne koleiny. Drobny problem w tym, że koleiny wyrzeźbione są na rozstaw kół tira i nie sposób osobówką zmieścić się w nich wszystkimi kołami...

Ale to wszystko szczegóły, bo system działa już od lat.

Komentarz użytkownika o nicku "Astra II 2.0 16V" do tekstu Sartre, czyli drogowe pociągi.

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: W Polsce nie możesz puścić kierownicy

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 31,

przeczytane przez: 46 osób Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony