Widziałeś takiego poloneza?

Wbrew panującym opiniom, polonez to nie tylko pięciodrzwiowy hatchback, pickup lub kombi. Z Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu wyjeżdżały również inne wersje nadwoziowe, jak chociażby trzydrzwiowe coupe.

Zdjęcie

   
   
W 1994 roku powstał też pierwszy prototyp o nazwie analog 1. Konstrukcję przedniego zawieszenia oparto o podzespoły łady samary, dzięki czemu auto miało stały napęd na przednie koła. Wkrótce powstał również analog 2, z mocno przeprojektowanym zawieszeniem.

Niedługo później zaprezentowano analoga 4 (analog 3 nigdy nie został zbudowany), którego przystosowano do pracy w terenie. Samochód miał ramową konstrukcję, napęd przenoszony był przez pięciostopniową skrzynię biegów z wbudowanym mechanizmem różnicowym i dodatkowym przełożeniem do jazdy w terenie. Ostatecznie, do 1996 roku wyprodukowano zaledwie 7 sztuk tych samochodów. Wszystkie miały czterodrzwiowe nadwozie typu pickup i napęd 4x4.

Reklama

Śladowa liczba wyprodukowanych egzemplarzy sprawia, że dzisiaj analogi to prawdziwe drogowe białe kruki. Na szczęście nie brakuje zapaleńców, którzy - z lepszym lub gorszym skutkiem - starają się stworzyć repliki tych pojazdów. Najczęściej "bazą" do przeróbek staje się seryjny polonez w wersji truck. Czy tak też było w przypadku "polskiego deloreana", którego zdjęcia podesłał nam jeden z czytelników? Trudno powiedzieć, al tak czy inaczej - brawa za pomysł i realizację!

Zdjęcie

   
   

Zdjęcie

   
   

Artykuł pochodzi z kategorii: Naszym zdaniem

poboczem.pl

Reklama

Reklama

Skomentuj artykuł: Widziałeś takiego poloneza?

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze: 156,

przeczytane przez: 234 osoby Dodaj komentarz
przejdź do nawigacji
przejdź na początek strony